Jumala armust ja uskmatute nördimuseks saab 2008 aasta taaskord kokku võtta sõnadega - Jälle on kogunenud piisav seltskond

Hetkeseis koosseisus
Püha Isa Tuts - basskitarr
Merle - klahvpillid ja altsaksofon
Türgi Mahvia - vokaal
Rando - kitarr
Tõnis - trummid

Mnjaa - elu on lill (kollane)

Türgi Mahvia
09.01.2009

2008 aasta sügisel Jumala maine keha invaliidistus ja selle tagajärjel toimus bandis suurem pereheitmine (vabalt võib ka olla, et muusika lakkamine invaliidistas Jumala)

Lahkusid meie kauaaegne trummar Toits, kitarrist Andrus ja naisvokaal Jana.

Loodetavasti on  Joosep nii armuline, et laseb neil mõista tehtud vigu ning ei karista neid täieliku dementsusega.

Nähes, et asjad on halvad taasühines Püha Kõpla kollektiiviga vahepeal õhu kogumis puhkusel viibinud saksofonimängija Merle

Tegeleme uute lugude tegemisega ja uute pillimeeste otsimisega

Küll te uskmatud ja ketserid veel näete – saab kokku uus koosseis ning ka Jumal jääb invaliidsuspensionist ilma

Türgi Mahvia
29.09.2008


Aeg läheb halastamatult edasi ja ka bändi koosseisus on jällegi toimunud muutused.
Meie eeslauljal Ottil sündis järelkasv mille tulemusena enda killustamine bändi ja pere vahel muutus aina keerukamaks. Korraliku ja kohusetundliku inimesena valis ta loomulikult poja kasvatamise kasuks - vaja ju ka järeltulevatele põlvedele vagasid ja jumalakartlikke laulikuid kasvatada. Jah tõesti, ei ole Joosep selline enesekeskne Jumal kes käseks enda nimel pere ja kodu hüljata.
Asenduseks leidus Jana. Juba kogenud laulik, kes siiani küll kahjuks teenis ebajumalaid kirikukooris. Õnneks visati ta sealt meile sobival ajal välja - põhjuseks liigne lärmakus. Joosep on selline Jumal, kes soovib enda ülistuseks lauldavaid laule ikka kuulda lauldavana kõva häälega - samuti pole meie tekstides midagi sellist mida ilmarahva eest varjama peaks.

Olgu Joosep kiidetud KW ja DB eest.
Türgi Mahvia
17.02.2008

Kuna aeg läheb edasi ja bandiliikmed vahetuvad siis ma pidasin vajalikuks teha update.
Eeelpool kõnelenu Püha Isa Tuts kirjutas bändi loomisest ja mingisugusest hetkeseisust - mina mõtlesin oma kirjatüki pühendada eelkõige olnule st. bändi endistele liikmetele, et ka neid ei unustataks.
Püha Kõpla nimelise muusikalise kollektiivi algseks eesmärgiks oli täis peaga rusikaga vastu rinda taguda ja kiita "Olen sitaks kõva muusik" aja jooksul olime aga sunnitud oma eesmärke muutma sest ilmnes kurb tõsiasi - proovijärgsel päeval ei mäletanud keegi kes eelmises proovis kõige kõvemaks osutus. Seega olime sunnitud hakkama tegema proove kaine peaga et teha siiski täpne ja kalibreeritud otsus kes meist kõige võllim muusik on.
Aga hakkame siis päris algusest:

Trummidest:
Pärast Püha Isa Tutsi ja Wäleda Põdra mõningast mõtisklust ja esimest paari proovi leiti et bandi oleks vaja ka trummarit.
Esimesena saadi kätte Factor. Factori põhilisteks puudusteks oli võime trumme taguda ka purjus peaga ja soovimatus end niivõrd täis juua, et enam ei suudaks - seega tuli Ta vahetada välja Rebase Toitsi vastu - kes küll kah taob trumme ka joogisena - aga vähemalt mitte gardaaniga.

Kitarristidest:
Mingisugusel ajahetkel oli plaan bandi kaasata ka teine kitarr - kandidaadiks oli legendaarne Tartu joodik ja kitarrigeenius Udu Mati - aastatepikkuse staarielu tagajärjel oli ta võimeline mängima kitarril ühte duuri (mitte alati õiget) - aga see-eest käte värisemisest tingitult black metalile omase kiirusega - kahjuks ei saanud ta kunagi piisavalt kaineks et aru saada et ta ei viibi hetkel Ac/Dc proovis.
2007. aasta alguses lahkus bändist asutajaliige Wäle Põder - tal sai ploki patarei tühjaks - tegevus seiskus ajutiselt kuni leiti asenduseks Andruse nimeline uskmatu, kuid kitarri mängida sooviv tegelane.

Edasi siis klahvpillidest:
Esialgu näppis neid nuppe Lauri - kuid tema emigreerus, sest selgus et tema meelest on tegemist liialt rassistliku pilliga millel puuduvad kollased ja punased klahvid. Asemele integreerus Eesti deathipealinnast Tapalt Merle - ja kui mingi aja jooksul selgus et Merle suudab ka saksofoni puhuda, läks asi huvitavaks ja tekkiski kuri plaan hakata bändi tegema kainena, proovis oli kohe võimalik teha kainustest st. kui pupillid ei reageeri enam puhkpillidele võib karta et joove on ületanud lubatud promillide piiri

Lauljatest:
Antud bändis on lauljaid aja jooksul olnud umbes sama palju kui RAMis. Kõigist üksikasjalikult rääkida on raske - osad ei tea ilmselt ise et nad lauljaks on olnud ja osade lauljaks olemist ei mäleta teised. Üheks põhjuseks miks nüüdseks lauljaid vähem on on kindlasti piisavalt suurte lavade nappus Eestis ja teiseks see et nii paljudele lauljatele ei jätkunud sõnu. Loetleksin lihtsalt siinkohal nimed keda ma tean; Jamez, Pisi Vibu, Athos, Ott, Rannukas, Praksa ja mina.

Hetkeseis koosseisus 07.04.2007.
Püha Isa Tuts - basskitarr
Andrus - kitarr
Rebase Toits - trummid
Merle - klahvpillid ja altsaksofon
Ott - vokaal
Türgi Mahvia - vokaal

Eks aeg näitab ja Püha Joosep juhatab - ükstakõik mis edasi saab üritame ikka olla vagad ja jumalale meelepärased

Türgi Mahvia
07.04.2007.

Püha Isa Tuts Ansamblist Püha Kõblas.

   Ans. Püha Kõpla sünnipäev on 12 mai 2005. Selle moodustasid Püha Isa Tuts ja Wäle Põder. Aastatel 1990 – 1995 tegid need samad mehed bandi nimega Wunda-Ment. Seega võib Püha Kõblast pidada ka Wunda-Mendi loomulikuks jätkuks 10 aastat hiljem. Kuigi muusika pole enam nii primitiivne ja nooruslik, võib ka Püha Kõblast pidada lootustandvaks. Seda enam, et see kord on kõik lood pühendatud vanajumal Püha Joosepile endale.

   Kui basskitarrist Püha Isa Tuts on olnud elupõline tartlane ja veetnud kogu oma mäletatava elu Eestis ja arendanud Eesti Metalit, siis kitarrist Wäle Põder on sootuks teistsuguse minevikuga mees. Sündinud Lapimaal ja pagenud vanemate soovil noores eas Eestisse, ei ole ta mitte alati siin meie hulgas viibinud. Kui vahepealsel perioodil, mis jäi Wunda-Mendi ja Püha Kõpla vahele, mängis Püha Isa Tuts kohalikus ansamblis Ugly Ogre, siis Wäle Põder oli kõik need aastad lihtsalt kadunud. Tänu Eestis valitsevale majanduskriisile oli ta mingi aeg sunnitud emigreeruma Peterburgi. Pikka aega peeti teda suisa surnuks. Seda midugi kuni hetkeni, mil ta ilmus Püha Isa Tutsi akna alla ja palus peaparanduseks veini, mida Püha Isa Tuts oma sõbra mälestuseks juba pikemat aega joonud oli.

   Mõne sõnaga tutvustaks ka ansambli ülejäänud liikmeid. Laulja Andrus Ott on peale kunagise glamlaulja Soni surma kahtlemata omapäraseima häälematerjaliga laulja Tartus ja selle ümbruses. Kuigi varasemalt pole mees üheski märkimisväärses bandis mänginud, siis nüüd on ta vähemalt poolenisti ansamblis Püha Kõblas kindla jalaga maa peal ja ülejäänud pool aega üritab lihtsalt vee peal püsida. Trummar Toivo Rebase rockistaari minevik on tume nagu meil kõigil. Enne Püha Kõblast mängis ansamblis Tora Bora. Ja tõenäoliselt enne seda kehastas filmis „Tahmanägu“ härra Salapärast. Seda üritab ta muidugi kuni tänaseni varjata sportliku riietuse ja sonimütsi taha. Bandi klahvillimängija Merle on pundis kõige uuem liige. Kindlad andmed tema varasemast käekäigust puuduvad. Teatud andmetel mängis ta filmis „Tahmanägu“ sisse kõik altsaksofoni osad ja dubleeris ka mõningaid näitlejaid. Sealhulgas ka loomulikult härra Salapärast. Bandi taustalaulja Rannuka elutee on olnud aga nii keerukas, et selle kirja panekuks vajaksime me väheke mahukamat väljaannet. Teame aga, et ta viibis küll pea kõigil „Tahmanäo“ võtetel, aga tal ei õnnestunud saada filmi ainsatki osa. Põhjuseks loomulikult sedasorti ladinaameerikaliku filmi jaoks mittesobilik hele näonahk. Ja bandi teine taustalaulja Türgi Mahvia pole iial isegi üritanud mitte saada mitte mingit osa filmis „Tahmanägu“. Küll aga on mees üritanud saada mõnda rolli mõnesse pornofilmi. Seda kahjuks asjatult, sest liialt sado-masohhistlik image on olnud tõsiseks takistuseks saamaks kasvõi mõnda episoodilist osa mõnes sedasorti unistatud filmis.

Selline on siis ansambel Püha Kõblas.